Een woest aantrekkelijke website levert geld op. Klinkt super toch. Met de juiste ingrediënten levert jouw website omzet en dat wil toch iedereen. Wat is woest aantrekkelijk? Dat is behoorlijk subjectief. Voor elk product of merk is dat weer anders. Maar er zijn vijf hoofdzaken die dik in orde moeten zijn aan jouw website, zodat ie ook echt geld oplevert.
Uit eigen ervaring als ondernemer weet ik dat een website bedenken en maken leuk en tegelijkertijd ingewikkeld is.
Bonustip
Doe het niet alleen, 1 + 1 = 3 weet je nog?
Ik heb al eerder geschreven dat een aantrekkelijke website als een van de succesfactoren van online communicatie is en dat vind ik nog steeds. Een website is de digitale etalage van jouw winkel of bedrijf. Het visitekaartje dat je achterlaat, vóórdat je iemand persoonlijk ontmoet hebt. Een bezoeker van jouw website is een geïnteresseerde en misschien een potentiële klant, die wil je toch laten zien wat je in huis hebt! Dus op naar een flitsende website in vijf stappen.
1 Inhoud
Wat er aan tekst op jouw website komt, moet natuurlijk kloppen met wat je doet en wie je bent. Als je bluft of je vertelt dat je ergens goed in bent, terwijl dat niet zo is, dan krijg je vroeg of laat het deksel op je neus. Wees eerlijk over jouw product, jouw kwaliteiten en vaardigheden. Ook actualiteit is belangrijk. Zorg dat de informatie up-to-date is én blijft.
2 Vormgeving
Het oog wil ook wat, dus vormgeving is erg belangrijk. De uitstraling van jouw website moet overeenkomen met jouw bedrijf of merk. De bezoeker moet kunnen herkennen waar je voor staat en welke producten je verkoopt. Er zijn heel veel templates op de markt om een website te bouwen. WordPress is bekend vanwege het eenvoudige systeem om zelf de website te beheren en er zijn ook vele gratis templates beschikbaar.
3 Tone of voice
Hoe spreek ik mijn klanten aan, zodat ze mijn boodschap begrijpen? Beslis of je de je-vorm of u-vorm hanteert. Maar ook: schrijf ik in vaktaal of juist in eenvoudige taal? Belangrijk als je jouw doelgroep wilt bereiken en blijven interesseren!
4 Call To Action
Een heerlijke marketingterm maar zo ontzettend waardevol voor jouw website. Een call to action is een aansporing die je verwerkt in de tekst, waardoor je de lezer aanspoort iets te gaan doen. Veelgebruikte zijn ‘In Winkelwagen’, ‘klik hier…’ of ‘meld je aan via deze link…’ Elke tekst moet er een hebben!
5 Interactie
Als je inmiddels op social media accounts hebt aangemaakt, kun je deze iconen ook op jouw website plaatsen. Bezoekers zijn dan maar 1 klik verwijderd om jou op dat social mediakanaal te volgen. En dat werkt ook heel goed andersom. Af en toe een link naar jouw website op social media en je krijgt gegarandeerd meer bezoekers naar jouw website.
APK voor je website
Websites zijn dynamisch en hebben continue onderhoud nodig. Hoe ziet jouw klant jouw bedrijf? En straal je dat ook uit? Wellicht heb je behoefte aan een kritische blik van buitenaf die jouw website weer de uitstraling geeft die bij jouw bedrijf past. En een website is maar een gedeelte van de gehele online communicatie. Zie het als een APK-onderhoud voor de auto, een keer in het jaar wil je even checken of jouw online aanwezigheid nog bij je past. Ik begeleid je graag hierbij.
Online communicatie is niet meer weg te denken tegenwoordig. Elke ondernemer wil dat zijn bedrijf groeit en bloeit. Maar waar begin je? Alle mitsen en maren heb ik in mijn e-book beschreven en ook zeven tips om te starten…en nu écht! Onder dit blog kun je je aanmelden om dit e-book te ontvangen.
Online communicatieadvies bij een goede website
Een website is erg belangrijk binnen jouw online communicatiestrategie. Het opzetten van goede online communicatie kost echter tijd en expertise. Geen tijd of capaciteit om dit zelf op te pakken? Ik help graag enthousiaste ondernemers met een mooi product online goed zichtbaar te zijn voor hun doelgroep – lees klanten. Ik geloof dat als je een goed product hebt, je met de juiste inzet van online communicatie kunt groeien. En als je kunt groeien als ondernemer heb je weer ruimte om nog meer mooie producten in de markt te zetten. Daar worden jouw klanten weer blij van! Van meer blije klanten word je als ondernemer ook blij! Kortom: iedereen blij.
DUS: Wil je dat meer mensen weten dat jouw product bestaat? Wil je meer contact met je klanten? Wil je een online fanbase opbouwen? Ga je voor online zichtbaarheid en wil je meer omzet genereren?
Wacht niet langer.
Neem contact met me op, zodat we snel kunnen starten om jou online zichtbaar te maken