LinkedIn als klantenmagneet
Kost LinkedIn jou nu te veel tijd? Of ben je vooral aan het kijken naar anderen (lurken) en durf je zelf niks te publiceren? Komt de online uitstraling nog niet overeen met wie je écht bent en mis je daardoor potentiële klanten of medewerkers?
Kom in actie en leer deze vaardigheden aan in een LinkedIn sessie. Neem contact met me op bij vragen of meer informatie. Dan bespreken we vrijblijvend waar jouw wensen en behoeften liggen en kan ik je passend adviseren. Actie in de taxi!
Linkedin Profiel
LinkedIn is een grote zoekmachine en een stevig, helder profiel is de basis om gevonden te worden. Daarbij wil je graag dat mensen in één oogopslag zien wie je bent, hoe je je onderscheidt van anderen en wat je voor hen kunt betekenen. Ga aan de slag en communiceer hoe je wilt communiceren. In jouw woorden, met jouw energie en in een herkenbare stijl die je offline ook laat zien. Want waarom zou je je anders voordoen dan je bent. Dat is personal branding.
Linkedin Content
Als de basis staat met een goed profiel en een gedegen strategie, ga je schrijven, video’s maken of artikelen creëren over onderwerpen die jouw business raken. Je laat jouw expertise zien, geeft inspiratie en tips en blijft consistent over die onderwerpen berichten plaatsen op LinkedIn. Zo word en blijf je zichtbaar in je netwerk en daarbuiten. Een contentkalender helpt je om de continue berichtenstroom te voeden en rust in te bouwen. Je leest meer over content schrijven op mijn website.
Linkedin Strategie
LinkedIn is een tof netwerkplatform dat je zichtbaarheid en de juiste klanten oplevert. Hoe? Door te weten hoe zo’n platform werkt en waar je op inzet, zonder dat het je dagelijks uren van je kostbare tijd kost. Maar een ei blijft hetzelfde ei… totdat je ontdekt wat je er nog meer mee kan doen. Precies dát is wat er gebeurt met LinkedIn áls je er energie instopt op de juiste manier. Jouw energie. En dat merken mensen meteen. Welke strategie werkt voor jou om de juiste mensen te bereiken, in gesprek te komen en potentiële klanten aan te trekken? Heb je een helder profiel waarop staat wie je écht bent, naar wie je op zoek bent en wat het resultaat is als je anderen helpt? Het bepalen van deze andere zaken in een concreet plan van aanpak, verduidelijkt waar jij je op gaat focussen op het LinkedIn platform. Dat wordt jouw strategie aanpak op LinkedIn.
Strategiesessie
Goede start voor een zelfstandig ondernemer
Je merkt dat LinkedIn bij andere ondernemers interactie oproept en klanten trekt en dat wil jij ook, zonder dat het je dagelijks veel tijd kost.
Snel een goede start op LinkedIn zonder uren training? In een strategiesessie van 3 uur zetten we de puntjes op de i in jouw communicatie. Een sterk profiel en een slimme strategie op LinkedIn toegepast op jouw doelgroep en aanbod, maken hiervan uiteraard onderdeel uit. In deze sessie op maat ontdek je hoe LinkedIn voor jou werkt en kun je al je vragen stellen. En het blijft niet bij praten, je gaat meteen toepassen. Ik combineer strategie met concrete tips die je zelf makkelijk kunt oppakken en bijhouden. Zodra je je realiseert wat de kracht van LinkedIn is, besteed je er graag dagelijks een half uur aan. Sowieso ga je met een hoofd vol ideeën en inspiratie voor jouw bedrijf huiswaarts. Ook online kunnen we deze sessies houden, we knippen ze dan op in twee sessies. Beter voor de concentratie 😉
Bel of mail me even bij interesse. In een kort gesprek weet ik beter waar je behoefte ligt en kijken we wat je aanspreekt.
Lees hier even de hoe en wat van een LinkedIn sessie:
In deze LinkedIn strategiesessie:
• ga je aan de slag met jouw LinkedIn profiel zodat het uitstraalt wie jij bent, waarvoor je staat en zo de juiste klanten aantrekt
• maken we jouw LinkedIn bedrijfspagina aan
• leer ik je hoe LinkedIn (technisch) werkt – dus wat vind je waar?
• ontdek je hoe je meer en de juiste connecties krijgt in je netwerk
• hoe je artikelen en bijdragen plaatst met het beste resultaat
• bekijken we de statistieken, want meten = weten
En zeker komt dan aan bod:
• Jouw LinkedIn-strategie
• Onderwerpen verzamelen en daar berichten naar schrijven
• Hoe een contentkalender werkt die is aangepast op jouw jaarplanning
• Je ontvangt formats die je helpen om in gesprek te komen met potentiële klanten
• En ik help je op weg om berichten te maken die jouw doelgroep aanspreken.
We gaan samen met bovenstaande punten aan de slag. En na deze dag plan ik in overleg met jou een aftercare call van 30 minuten in, waarin je nog vragen kunt stellen.
Deze sessie is inclusief koffie/thee en een heerlijke lunch of indien online – opgeknipt in meerdere sessies. Tijdens deze periode ben ik voor jou bereikbaar en ik kijk en schrijf met je mee. Hoe meer jij je hiervoor inzet, des te sneller je resultaat ziet. En daar word je toch bl-EI van! Vragen of interesse? Bel of mail me even.
Workshop
LinkedIn workshop voor MKB
Zichtbaarheid is teamwork. Actieve medewerkers op LinkedIn maken een MKB-onderneming goed zichtbaar. Als je van je verkoopteam, sales- en accountmanagers verlangt dat ze meewerken, zorg er dan voor dat ze weten wat LinkedIn hen biedt.
Resultaten zorgen altijd voor prioriteit op de to-do lijst. In een hands-on LinkedIn workshop werken ze aan hun profiel, ontdekken ze hoe ze hun netwerk vergroten met de juiste mensen en ontvangen ze inspiratie om content te delen en te creëren. Zonder dat ze zich een uithangbord van het bedrijf voelen. Deze workshop kan ook online gegeven worden. Vragen of interesse? Bel of mail me even.
Werken met Annemieke is een hele bewuste keuze geweest omdat ik een groei wilde maken met Linkedin en alleen met de beste professionals wil werken. Annemieke is scherp, schakelt snel en to the point. Weet van de actualiteiten en maakt direct de vertaalslag naar mijn business.
Ik dacht al aardig wat basiskennis te hebben van LI maar kwam er door Annemieke achter dat dit niet het geval was. Onze strategische LI sessies zijn heel waardevol en zetten mij meteen in de actie modus zonder in losse flodders te vervallen.
De acties passen namelijk heel goed bij mijn overall strategie. Heerlijk om LI zo op lekker eigenwijze te kunnen doen en mij dankzij Annemieke niet te conformeren.
Maaike Bruggeman
The Business Trendwatcher©
Als ik naar mijn LI-profiel keek kreeg ik het idee dat er niet stond wat ik doe. Maar ik kreeg het zelf niet goed voor elkaar. Via LI kwam ik met Annemieke in aanraking en vond het heel aansprekend hoe ze doet en hoe ze eruit ziet. Haar online presence dus haha. Ik besloot met haar een 1 op 1 dag te gaan doen en het enige waar ik tegenop zag was een hele dag over mijzelf praten en denken. Die weerstand heeft ze goed aangepakt en volgehouden ook al riep ik dat het af en toe op werken begon te lijken. (En werken is leuk, maar ik wil vooral dat het leven op een speeltuin lijkt :-)). Ze is heel gedreven, weet ontzettend veel, heeft eigenlijk op al mijn vragen antwoord gegeven en ik ging dus met een helder profiel en een overvol hoofd naar huis. Er is nog veel meer werk aan de winkel (want ze inspireerde me ook voor een huisstijl en een andere url), maar mijn profiel staat nu als een huis. Aanrader dus voor elke ondernemer!
Mira Saia
Praktische sparringpartner voor ZZP’ers en ondernemers | Virtuele Assistenten-matching
“Ik plaatste een oproep voor hulp met marketing en LinkedIn en Annemieke stuurde me direct een mail en stelde voor om even te bellen. Ik vind het prettig als iemand proactief is en mij ontzorgt. In ons gesprek klikte het meteen.
Wat ik fijn vind aan onze samenwerking, is dat Annemieke heel praktisch is, mij bij de les houdt als het gaat om marketing en de berichtenstroom op gang houdt. We ontvangen veel reacties op onze verhoogde aanwezigheid op LinkedIn en merken ook dat ons netwerk is vergroot. Bovendien tippen mensen ons over mogelijke investeringen of koppelen ons aan mensen in hun eigen netwerk. De directe link naar conversie is in ons geval niet makkelijk te meten, maar ik geloof zeker dat onze activiteit op LinkedIn hieraan bijdraagt. We hebben veel meer sociaal contact met ons netwerk. Ik beveel je daarom zeker aan bij andere Business to Business organisaties, sterker nog dat heb ik al gedaan.
Désirée van Boxtel
Karmijn Kapitaal