Content schrijven … EI đź’› it

Ondernemers hebben weinig tijd, willen focussen op hun core business en liever persoonlijk met geĂŻnteresseerden een gesprek aangaan. Doel van online actief zijn: waarde delen en de juiste mensen vinden om daarna (offline) het gesprek aan te gaan. In the picture blijven voor bestaande en nieuwe klanten. Je wilt laten zien dat je op de hoogte bent van de ontwikkelingen in de markt, klanten laten vertellen hoe tevreden ze zijn Ă©n waar goed werkgeverschap voor staat. Want zijn we niet allemaal op zoek naar goede medewerkers?

Content schrijven EI đź’› it Ik vind het supertof om content te schrijven en vind in elke boodschap wel een goed verhaal dat jouw volgers ook kunnen waarderen. Vandaar dat Spiegelei Communicatie veel MKB ondernemers helpt met content schrijven en publiceren op website, in nieuwsbrieven en op social media, vooral op LinkedIn.

Content schrijven voor MKB

Als MKB ondernemers social media content schrijven willen uitbesteden vanwege geen tijd, gebrek aan marketingpower of arbeidsuren, start ik met een kort traject: een strategiesessie met een (praktisch) plan van aanpak. Hierin staat o.a. op wie je je richt, wat je boodschap is en de strategie op social media voor jou. Inclusief een verzameling onderwerpen en invalshoeken waarmee ik voor jou aan de slag ga.

Social media content schrijven gaat via een maandabonnement. De opdracht gaat in voor minimaal drie maanden content schrijven in de gewenste stijl en is daarna maandelijks opzegbaar. Wil je alleen teksten aangeleverd krijgen of ook dat alles meteen voor je wordt ingepland? Jij bepaalt. Wat een rust en tijd levert je dit op! Kun jij je focussen op de aanvragen die binnenkomen.

Artikelen schrijven

Een toffe review van een klant vraagt om een mooie klantcase, die op je website pronkt. Veel kennisartikelen op jouw website laten zien dat je expert bent op jouw vakgebied. Ze zijn mooie service naar jouw klanten Ă©n goed voor zichtbaarheid. Actief Employer Branding vanuit werkgeverschap inzetten? Laat verhalen van medewerkers spreken. Gebruik deze op je website en social media. Ik houd van mensen en hun verhalen. Ik haal die verhalen en kennis op via interviews en schrijf deze artikelen. Ik vertaal de boodschap in de gewenste tone of voice en laat de mens zien achter de organisatie. Trouwens wil je een Engelse vertaling van artikelen? Dat mogelijk door een native Engelse vertaler in mijn netwerk.

Inspiratie voor content schrijven

Sinds de start van Spiegelei Communicatie spreek ik met veel mensen en één punt komt altijd ter sprake: “Ik wil wel vaker posten, maar ik weet niet waarover ik moet schrijven. Het ontbreekt me aan inspiratie.” En in zo’n gesprek ging ik vragen stellen en gaf ik ze ideeën waardoor ik die twinkeling in hun ogen zag ontstaan. “Oh yes, dat zijn goede onderwerpen. Hier kan ik zeker wat mee.”

Om meer mensen tegelijkertijd te kunnen helpen met inspiratie, mooie verhalen en waardevolle berichten voor hun netwerk, ontwikkelde ik The Eggciting Content Game. Een kaartspel van 100 kaarten in vier verschillende thema’s met prikkelende vragen, die je aanzetten om verhalen te vertellen. Fun én het werkt!

Ontdek het zelf en bestel jouw Game, zodat je meteen inspiratie vertaalt naar persoonlijke verhalen. Ook ideaal om je team beter te leren kennen of geef The Game als een origineel en waardevol relatiegeschenk. 

The Eggciting Content Game

600 x inspiratie voor content

Spiegelei Communicatie is zelf het beste voorbeeld van fantastische personal branding en de doorvertaling daarvan. Ik ben ook groot fan van The Eggciting Content Game! Zit echt heel goed in elkaar!

Eva Brouwer
Presentator, veelgevraagd vrouwelijke dagvoorzitter en presentatietrainer, Pak je Podium.

Eggciting content

Ik geloof sterk in Eggciting Content. Met Eggciting Content ga je de verbinding aan met de lezer. Ze voelen iets bij jouw bericht en komen dan in actie. Een reactie, een like of een uitnodiging tot een kennismakingsgesprek. Hoe tof, precies wat je wilt. Want in een gesprek kom je er pas achter wat en of je iets kunt betekenen voor de ander.

Voorbeelden van Eggciting Content? Een spannend boek dat je niet halverwege kunt stoppen. Een helder bedrijfsverhaal waarmee je laat zien waarvoor je staat. Persoonlijke ervaringen die meer zeggen over wie je bent en wat je leuk vindt. Verhalen die precies laten zien waar je veel van weet en wie je wilt aanspreken. En dat op een leuke manier, ook voor jou. Want standaard is boring en auto-repeat…we zijn geen robots!