Waarom elke ondernemer een uniek verhaal heeft dat de tofste mensen aantrekt en de meesten het niet delen…want er zijn er al zoveel die hetzelfde doen!
Je opent social media en gaat scrollen. Verdorie, je bent jaloers op die likes en reacties van je concurrent. Waarom zij wel en jij niet? Ah nee, juist over dát onderwerp wilde je ook net vertellen. Nou dan maar niet. Want stel je voor dat mensen dan zeggen: Je bent een copycat ofzo. Waarover ga je dan schrijven? Uren later staat er nog geen letter op papier. Volgende week dan maar weer een poging wagen.
Heb jij zo’n haat-liefde verhouding met social media?
Geloof me, je bent niet de enige ondernemer die worstelt met social media en al zeker niet de laatste. Deze hersenspinsels en belemmeringen poppen op als popcorn. Zo jammer. Weet je, verandering vindt plaats door actie. Zolang je niets doet of steeds hetzelfde, krijg je ook dezelfde resultaten. Gun jij jezelf deze speelruimte?

Wie ben j-EI?
Gekke vraag misschien, en toch stellen we deze te weinig. Waar sta je voor, voor wie ben jij er en wat is jouw ultieme droom? Verhalen verbinden, met verhalen kun je complexe zaken simpeler vertellen en verhalen zijn eggciting. We blijven geboeid vanaf de eerste zin als deze start met “Er was eens…” Daarom weet je vast nog wel hoe het Assepoester verging. En hoe lang is het precies geleden dat je dit sprookje voor het laatst las?
Precies dat. Vertel jouw verhaal op jouw manier en je trekt mensen aan die bij je passen, waar je energie van krijgt en die jij hartstikke goed kunt helpen.
In verhalen hoor ik jouw drive, jouw missie, de daadkracht en manier waarop je te werk gaat. Je laat zoveel zien in wat je vertelt en vooral ook hoe. Dat verhaal valt niet te kopiëren voor anderen. Mensen gaan jouw naam en merk koppelen aan jouw verhaal. Linksom of rechtsom komen ze dan bij jou terecht.

Geen idee wat jouw verhaal is?
Ik help je graag, want alleen door jouw verhalen helder te communiceren steek je met hoofd en schouders boven de rest uit. Vermijd oppervlakkige informatie die iedereen kan scoren, deel waarde en laat zien waar jij in gelooft.
Het blijft niet bij het ontdekken van jouw verhaal. Samen met jou bedenk ik een stappenplan om in gesprek te komen met de mensen die je wilt bereiken. Want natuurlijk wil je dat jouw investering resultaat oplevert. Met een passende positionering, strategie en uitvoering ga je een online relatie opbouwen met de mensen in je netwerk. Net als in het echte leven willen we eerst contact leggen en verbinding voelen, voordat we actie ondernemen. Pak de regie in handen en maak dat contact!
Grote organisaties duiken vaak weg achter logo’s in hun communicatie en dat maakt het not eggciting. Terwijl je mensen aan de telefoon spreekt, in meetings ziet en ook bij binnenkomst aan de receptiebalie. Er werken echte mensen in een bedrijf.
Eyeopener: mensen praten met mensen, zij vertegenwoordigen ‘slechts’ een bedrijf. Ook in grote organisaties is het dus belangrijk voor medewerkers om persoonlijk contact te maken. Weet waarvoor je staat, welke kwaliteiten je hebt en blijf vooral lekker dichtbij jezelf. Ook online! Laat jezelf zien zoals je bent, zodat er een menselijke klik ontstaat.
Ik word blij van ondernemers die met een ambitieuze drive hun boodschap willen verkondigen. Niet alleen denken, vooral ook durven doen. Dus na een goed plan op papier help ik jou en jouw team met de uitvoering. Zonder actie geen verandering. Vandaar dat ik regelmatig roep: #actie in de taxi

Meer weten?
Contact me gerust om kennis te maken. Je bent welkom op mijn kantoor in Hilversum, ik ben werkzaam in het hele land.
Je kunt me bereiken via:
Annemieke van Waterschoot
Tel: 06-46614545
annemieke@spiegelei-communicatie.nl
Kantooradres:
Spiegelei Communicatie
Laapersveld 75
1213 VB HILVERSUM
Of volg me op mijn social mediakanalen waar ik dagelijks actief ben en verhalen, ervaringen en tips met je deel. In de Eggciting Content Community op Facebook deel ik nèt even meer, juist omdat ik het tof vind. Meld je gerust gratis aan