gezien op linkedin

Zo word je vaker gezien op LinkedIn

Zo word je vaker gezien op LinkedIn. Zien jouw volgers jouw LinkedIn berichten eigenlijk wel? Een bericht schrijf je niet voor niets. De kans dat jouw bericht gelezen wordt, hangt van heel veel factoren af. Met al de tijd en moeite die je in een bericht hebt gestopt, wil je wel dat ze jouw bericht zien. Ik deel vier type berichten die goed scoren, zodat je vaker wordt gezien op LinkedIn.

Waarschijnlijk is het geen verrassing, ik begin er dan ook maar meteen mee. De eerste tip voor een bericht dat goed scoort is echt hot en trending.

Video

Video geeft goed bereik. Live video is helemaal het einde. Helaas kan dat nog niet op LinkedIn, het komt er wel aan. Je kunt op LinkedIn rechtstreeks een video uploaden. Voorheen kon je alleen een YouTube of Vimeo linkje delen, nu kun je ook rechtstreeks jouw eigen video plaatsen. LinkedIn ondersteunt de meest gangbare video formaten. Video geeft echt een boost aan jouw bereik op social mediakanalen, ook op LinkedIn. Houd je statistieken in de gaten als je een video hebt geplaatst.

Extra tip: zorg voor ondertiteling bij jouw video. Veel mensen kijken video in eerste instantie zonder het geluid aan. Als je ondertiteling hebt, lezen ze wel meteen waar de video over gaat en nemen ze dus jouw boodschap mee.

Let op, er zijn wel wat restricties aan verbonden als je direct een video upload. Zo mag de video niet groter zijn dan 5 GB en ook niet langer dan 10 minuten duren. Dus wil je een webinar delen, gebruik dan alsnog een Youtube of Vimeo link naar je video.

Tekst

Wat je veel tegenkomt op LinkedIn zijn berichten met alleen tekst. Lijkt saai en is tegelijkertijd effectief. Je start jouw bericht en plaatst enkele witregels na de eerste zin. In de tijdlijn van jouw volgers wekt dat de nieuwsgierigheid op en daarom klikken ze vaak op Lees meer om het hele bericht te lezen. Deze tekstberichten scoren momenteel erg goed. Kijk ook altijd of dit bij jou en jouw volgers past.

 

Afbeelding

Heb je mijn bericht gezien op LinkedIn? Euh, sorry nee…. Niet zo gek hoor, want op onze tijdlijn passeren vele berichten. Eigenlijk nauwelijks bij te houden.

Veel mensen zijn visueel ingesteld en een afbeelding trekt dan de aandacht van de lezer. Zorg wel voor mooie, passende afbeeldingen bij jouw bericht. Een korte quote, zin of trefwoord in de afbeelding toevoegen, geeft nog meer power aan jouw bericht. Zolang de tekst maar de nieuwsgierigheid opwekt van de lezer of jouw bericht heel kort samenvat.

 

Link

Het is altijd zo fijn om linkjes te delen naar artikelen, blogs of evenementen die op jouw website staan. Eén klik en de mensen zijn meteen op de juiste plaats. Helaas heeft LinkedIn hier een stokje voor gestoken. Deze berichten die linken naar een ander platform buiten LinkedIn krijgen minder bereik. Kijk maar naar dit bewijs van Guy Kawasaki wat hij onlangs (2018) met zijn netwerk deelde.

 

 

Hoe kun je toch een link delen en geen bereik verliezen? Plaats de link wel in de tekst van het bericht, maar verwijder de aanklikbare afbeelding en kies voor een gewone afbeelding. Een andere optie is om de link van het artikel in een reactie onder jouw bericht alsnog te plaatsen. Soms doen ondernemers het ook dubbel.

 

Zo word je vaker gezien op LinkedIn

Wil jij ook dat mensen jouw berichten lezen? Alles hangt af van doen. Je kunt heel veel tips lezen, maar zolang je niet zelf berichten plaatst, niet in de actiestand komt, gaat het je geen bereik opleveren. Vaker gezien worden, online zichtbaar zijn heeft alles te maken met actie ondernemen.

 

Van bericht naar profiel

Zien volgers jouw bericht, dan klikken ze ook vaak op jouw LinkedIn profiel. Weet je, alles start ook met een goed LinkedIn profiel. LinkedIn zelf geeft je wel wat tips voor het invullen, maar voor de puntjes op de i moet je een deep dive doen. Meestal lastig omdat het over jou en je onderneming gaat. Hulp nodig? Neem contact met me op.